Je hoeft hiervoor eigenlijk geen ini's te gebruiken je zou ook zoiets kunnen doen:
on *:TEXT:*:#: {
if ($1 == !bomb && $2 && !%game) {
set %game $true
if ($2 == $me) {
msg # Grapjas :') Ik ga mezelf niet opblazen hoor ;)
msg # Als straf krijg jij er 1 $nick
set %nick $nick
}
elseif ($2 !ison #) { msg # Dacht je dat je dat ik iemand die hier niet is een bom ga geven >_> Als straf krijg jij er een! | set %nick $nick }
elseif ($nick(#,$2).idle > 300) { msg # $2 is al langer dan 5 minuten afwezig... Zo kan ik ook iemand opblazen hoor :S Laf hoor (A) | set %nick $nick }
else set %nick $2
set %defuseWire $gettok(Blauw|Rood|Oranje|Paars,$r(1,4),124)
var %msg $r(1,3)
if (%msg == 1) describe # duwt %nick een huid-magnetische bom in zijn handjes
elseif (%msg == 2) describe # bind een bom rond %nick $+ 's nek
elseif (%msg == 3) describe # geeft %nick een boomerang-bom
timer 1 1 msg # %nick kan deze bom ontmantelen door een draad door te knippen! Er is een Blauwe, een Rode, een Oranje en een Paarse draad, ik denk dat je zal moeten gokken;) SUCCES!
timer 1 3 msg # %nick $+ : Type !cutwire <4ROOD|2BLAUW|7ORANJE|6PAARS> om een draad door te knippen, wees snel, want de bom kan elk moment ontploffen!
timerExplode 1 $r(15,62) bExplode # 1
}
if ($1 == !cutwire && $nick == %nick && %game) {
if (!$regex($2,/^(Rood|Blauw|Oranje|Paars)$/Si)) { msg # $2 is een ongeldige kleur. | halt }
if ($2 == %defuseWire) {
msg # :O GEFELICITEERD %nick $+ ! Je hebt de bom ONTMANTELD!
.timerExplode off
bFinish
}
else bExplode #
}
}
alias bExplode {
kick $1 %nick 8,1*K7AB4OO7M!8*
if ($2 = 1) timer 1 1 msg $1 Tja het lijkt erop dat %nick wat tijd tekort had $chr(40) $+ : Een kandidaat die het denkt wél te kunnen?
else timer 1 1 msg $1 Voortaan zullen we het zonder %nick moeten doen : $+ $chr(40))
bFinish
}
alias bFinish { unset %defuseWire %nick %game | timerExplode off }
Ik vond hem zo ook wel goed werken eigenlijk :) maar idd zonder ini's kan het ook